Rdzewiejąca Octavia II

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • addam0w
    Classic
    • 2014
    • 1

    Rdzewiejąca Octavia II

    pytanie moje jest następujące posiadam octavie combi 2003 po FL bez centralnego zamka czy klapki z modeli przed liftem i po różnią się od siebie i czy klapka z modelu hatchback pasuje do kombi będę wdzięczny za jakiekolwiek informacje może ktoś zna symbol tej części pasującej do mojego modelu
  • michalm6
    Classic
    • 2012
    • 6

    #2
    Rdzewiejąca Octavia II

    Witam. Mój problem dotyczy rdzewiejących nadkoli, dokładnie rdzewieją "wnęki kół". Nie zdziwiłoby mnie to gdyby auto miało 10 lat, ale używam go od nowości niecałe 4 lata. Zauważyłem to przy zmianie kół. Usterkę zgłosiłem w serwisie, jednak Skoda nie uznała mojej reklamacji. Otrzymałem odpowiedź, że Skoda "nie ponosi odpowiedzialności, ponieważ przyczyną jest stosowanie soli i środków chemicznych w warunkach zimowych". Według mnie przyczyną pojawienia się rdzy jest nieodpowiednie (a raczej jego brak) zabezpieczenie antykorozyjne tego samochodu - blacha, kiepska warstwa cynku i cienka warstwa lakieru. Brak jakiejkolwiek warstwy ochronnej, którą można zauważyć na innych modelach aut.
    Moje pytanie do wszystkich: Czy Wasze Octavie II rdzewieją jak moja?

    Pozdrawiam

    Komentarz

    • patryk23
      L&K
      • 2011
      • 1105
      • Octavia II (1Z3)
      • CDAA 1.8 TSI 160 KM

      #3
      Lakiery akrylowe... roczne sprintery jezdza juz na lakiernie bo wyłazi

      Komentarz

      • Tex
        Ambiente
        • 2010
        • 103

        #4
        Jak to nie ponosi odpowiedzialności k...a! To niech przy sprzedaży auta w salonie uprzedzają klientów o zakazie poruszania się autem zimą po drogach posypanych solą.Ludzie jedli tę sól przez 10 lat i żyją, a 4 letnia skoda już rdzewieje.
        Nie daj się kolego wykukać ,jak coś to do turbo kamery do TVN-u się zgłoś oni lubią takie sprawy.Pozdrawiam.
        Pozdrawiam Andrzej.

        Komentarz

        • wicher12
          Ambiente
          • 2008
          • 193

          #5
          Zapytaj się ASO żeby ci pokazali gdzie w instrukcji obsługi samochodu jest napisane żeby nie użytkować samochodu w zimę ponieważ wtedy sypią sól na drogi i od tego rdzewieje samochód.
          Jeżeli nie będą mogli ci pokazać ponieważ tego tam nie ma, wiec użytkujesz samochód zgodnie z przeznaczeniem i instrukcją obsługi i od tego użytkowania samochód z twojej winy nie może rdzewieć !!!. Jak dalej będą mieli problem do pisz do SAP.

          Komentarz

          • AdamB
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 8030
            • Octavia IV (NX3)
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            #6
            Zamieszczone przez michalm6
            Czy Wasze Octavie II rdzewieją jak moja?
            Nie nie rdzewieją. Wracaj do ASO i reklamuj, przydała by się opinia rzeczoznawcy. TVN Turbo lub Motor czy Auto Świat może też się zainteresują i pomogą.
            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

            Komentarz

            • niezal
              Rider
              • 2010
              • 283
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Ostatnio szukałem informacji na temat korozji w O2 Tour w celu znalezienia wrażliwych miejsc, czy elementów w tym modelu. Posiadam BSE tegoroczny. Okazuje się zatem, że warto zabezpieczyć to autko przed pierwszą zimą. Do tej pory wywoskowałem całe nadwozie porządnym woskiem Collinite, a teraz po przeczytaniu posta michalm6 pomyślę także nad zabezpieczeniem krawędzi błotników.

              Moje podejrzenie jest takie, że ostatnimi czasy zmieniono technologię lakierowania nowych aut. Wprowadzono lakiery ekologiczne, zmniejszono grubość powłoki, kto wie, może nawet pojawiły się jakieś oszczędności w ocynku.

              Mam też O1 Tour dwulatka i według mnie lakier na nim ma się nijak do powiedzmy pierwszych roczników 'jedynki'. Pierwsze Octavie ciężko zarysować paznokciem, mój szary antracyt jest bardzo miękki (a to lakier metaliczny). Wkurzające są te oszczędności producentów. Myślę jednak że nie dotyczy to tylko Skody.

              Wygląda na to, że lata prawdziwej motoryzacji mamy już za sobą, minęły bezpowrotnie. Teraz auto już nie ma być trwałe. To zwykły produkt, który jak odkurzacz ma szybko pójść na śmieci a my z wywalonym jęzorem mamy biec po nowy egzemplarz.
              "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

              O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
              O2 Tour BSE+LPG LR - MED

              Komentarz

              • obrus
                Elegance
                • 2011
                • 783
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                A ja płaczę, że moja 14-letnia 206 rdzewieje i nawet dziura w progu (obdartym poprzednią zimą ) wyleciała.
                Michalm6, z której Jabłonki jesteś? Orawa? Napisz do SAP, że Cię ASO zbyło.

                Komentarz

                • bishop
                  L&K
                  • 2012
                  • 1430

                  #9
                  Naprawdę źle to wygląda ? Wrzuć jakieś foto w dzień

                  Komentarz

                  • michalm6
                    Classic
                    • 2012
                    • 6

                    #10
                    Zdjęcia rdzy

                    Witam wszystkich. Dzięki za zainteresowanie. Wrzucam zdjęcia jak ta rdza u mnie wygląda.
                    Zdjęcia zarobione po ściągnięciu kół i osłon nadkoli.

                    Mam pytanie - co to jest SAP.

                    PS
                    Pozdrawiam kolegę-sąsiada z Nowego Targu
                    ASO gdzie zgłosiłem reklamacje jest w Nowym Targu


                    pozdrawiam
                    Załączone pliki

                    Komentarz

                    • winni77
                      RS
                      • 2009
                      • 2183
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      #11
                      Mam pytanie - co to jest SAP.
                      Skoda Auto Poland :idea:
                      Mój "Batmobil"

                      Komentarz

                      • TomekRs
                        RS
                        • 2011
                        • 1670

                        #12
                        SAP to sie dupa wypnie jak przy wiekszosci spraw. Proponuje zebrac wszystkich, ktorzy maja zastrzezenia do firmy Skoda i ich aut, napisac do turbokamery i zobaczymy co z tego wyjdzie. Tutaj rdza, przez uszczelke w drzwiach tez rdza, wtryskiwacze rozwalone, nowe auto i sciaga, rozrzady zepsute, nowe dsg szarpie przy zmianie biegow.. kpina w zywe oczy. Jakby sie zebrala grupa kilkudziesieciu osob to mozna pisac.

                        Komentarz

                        • obrus
                          Elegance
                          • 2011
                          • 783
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Od czegoś trzeba zacząć. Jak SAP oleje klienta, wtedy można iść dalej. Mnie ASO w Nowym Targu też spławiło w sprawie tylnych sprężyn. Dzięki SAP mam nowe.

                          Komentarz

                          • bishop
                            L&K
                            • 2012
                            • 1430

                            #14
                            michalm6 A Ty wykupiłeś przedłużoną gwarancję ?

                            Komentarz

                            • obrus
                              Elegance
                              • 2011
                              • 783
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              Lepsze pytanie będzie takie, czy robiłeś w ASO przeglądy, choćby tylko nadwozia/lakieru?

                              Komentarz

                              • Jaroslav92525
                                Rider
                                • 2009
                                • 358
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez bishop
                                michalm6 A Ty wykupiłeś przedłużoną gwarancję ?
                                Kasa wydana na tzw. przedłużoną gwarancję albo "pieczątkę" uzyskaną przy okazji wymiany oleju (tzw. "przeglądy") pewnie jest wielokrotnie większa niż spożytkowana na konkretny preparat typu "Bitex". Zwłaszcza jest to korzystne jeśli ktoś posiada auto z silnkiem 1.6 MPI a nie już "legendarnym" TSI... U Ciebie z tego co tutaj widać to są to początki korozji spowodowanej uszkodzeniami mechanicznymi (kamienie ?). Chyba nie ma co panikować tylko zasmarować to w/w preparatem i unikać ASO Ja 2 lata temu zdarłem do gołej blachy dolną krawędź drzwi (co prawda tylko na 2 cm odcinku ale miejsce wybitnie niefortunne np. ze względu na zimową penetrację wody z solą) posmarowałem to "Bitexem" i do tej pory śladu korozji nie ma... Szczerze mówiąc to bardziej polecam takie rozwiązanie w przypadku nieznacznych śladów korozji niż wizytę w ASO. W ogóle to dobrze wjechać co jakiś czas na kanał i obejrzeć sobie furkę od spodu...
                                P.S.
                                Moja rada jest taka: zasmaruj sobie te "wnęki kół"np. czymś w rodzaju "Bitexu" (dostępnym pewnie w każdej Castoramie) bo na części powierzchnie rzeczywiście wyglądają jakby nic poza metalem tam nie było... Moim zdaniem szkoda kasy/nerwów/czasu na bijatykę z ASO bo to są zwyczajne dziadoki nastawione na pieniądze klientów - jak każda firma zresztą.
                                Pozdrawiam,
                                Jaroslav92525

                                -----------------------
                                VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #17
                                  My tego nie widzimy, a tu widac ze kolega umyl wneki pod mocnym cisnieniem i odpadla farba na wszystkich sgrzewach.

                                  Ja tak domylem w 15 letnim A6, ale tylko po to zeby to zabezpieczyc farba, a potem konserwacja do podwozi. Sadze ze 10 lat wytrzyma. Przy posiadaniu kompresora to koszt rzedu 130zl na 4 wneki z pistoletem.
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • michalm6
                                    Classic
                                    • 2012
                                    • 6

                                    #18
                                    Zamieszczone przez obrus
                                    Lepsze pytanie będzie takie, czy robiłeś w ASO przeglądy, choćby tylko nadwozia/lakieru?
                                    Tak przeglądy wykonywałem regularnie w ASO.


                                    Korozja raczej nie od uszkodzeń mechanicznych (od kamieni), bo pojawiła się także w miejscach pod osłonami gdzie kamienie nie dochodzą.

                                    Na zdjęciach, które wstawiłem, nadkola są po myciu pod ciśnieniem (niech zejdzie lakier który się nie trzyma), potraktowaniu odrdzewiaczem i przygotowaniu do pomalowania.

                                    Komentarz

                                    • obrus
                                      Elegance
                                      • 2011
                                      • 783
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      #19
                                      No to jak zaingerowałeś w to, co fabryka dała, raczej nic nie osiągniesz w ASO.

                                      Komentarz

                                      • michalm6
                                        Classic
                                        • 2012
                                        • 6

                                        #20
                                        Zamieszczone przez obrus
                                        No to jak zaingerowałeś w to, co fabryka dała, raczej nic nie osiągniesz w ASO.
                                        Nie ingerowałem, jeździłem do nich na przeglądy a i tak nie uznali reklamacji.
                                        I tak u nich nic nie wskóram i nie mam zamiaru zostawić na zimę gołej blachy, bo będzie gorzej, więcej rdzy a i tak mnie oleją.

                                        Oglądałem przy okazji samochód ojca - Fiat Seicento rocznik 2001 - gruba warstwa konserwacji fabrycznej i zero rdzy na nadkolach. Gwarancji na podwozie miał 8 lat a tu prawie 12 lat jeździ, ani razu nie konserwował samochodu i nic się nie dzieje.

                                        Komentarz

                                        • obrus
                                          Elegance
                                          • 2011
                                          • 783
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez michalm6
                                          Na zdjęciach, które wstawiłem, nadkola są po myciu pod ciśnieniem (niech zejdzie lakier który się nie trzyma), potraktowaniu odrdzewiaczem i przygotowaniu do pomalowania.
                                          A to co, nie ingerencja?

                                          Komentarz

                                          • termit886
                                            Rider
                                            • 2012
                                            • 261
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            #22
                                            A że tak spytam to czy nowy samochód odbierany z salonu posiada zakonserwowane podwozie.....???? Bo wydaje mi się że powinien byc zakonserwowany ale w dobie ciecia kosztów może byc różnie. Czy ma ktoś oriętacje ja z tym jest?

                                            Komentarz

                                            • Maicroft
                                              Moderator
                                              S_OCP MemberModeratorr
                                              • 2004
                                              • 25757
                                              • Audi

                                              #23
                                              Podwozie tak, ale to jest w miejscach ktore sa zakryte nadkolami, a zakonserwowane sa tylko miejsca laczenia blach
                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz

                                              • termit886
                                                Rider
                                                • 2012
                                                • 261
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Maicroft
                                                Podwozie tak, ale to jest w miejscach ktore sa zakryte nadkolami, a zakonserwowane sa tylko miejsca laczenia blach
                                                Czyli reasumując wypadało by po odbiorze auta z salonu zrobić konserwacje całego nadwozia łącznie z podwoziem.

                                                Komentarz

                                                • Maicroft
                                                  Moderator
                                                  S_OCP MemberModeratorr
                                                  • 2004
                                                  • 25757
                                                  • Audi

                                                  #25
                                                  Nie zagladalem do mojego po 5 latach wiec nie wiem jak to wyglada. W miejscach widocznych nic nie bylo.

                                                  W Audi z ocynkiem po 15 latach farba odlazla dokladnie w takich miejscach jak u kolegi, ale glownie po umyciu tego myjka cisnieniowa, jak juz wczesniej pisalem
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...